V dnešnej uponáhľanej dobe plnej stresu a každodenných starostí nám zväčša neostáva čas na kvalitné a zdravé stravovanie. Dobré základy by sme mali mať už v detstve. Práve tam sa začínajú zvyky či rôzne zlozvyky, ktoré nám ostávajú až do dospelosti.

Ak totiž dieťa je naučené správne jesť, v budúcnosti sa mu telo odvďačí a môže ho chrániť pred rôznymi ochoreniami, ktoré môžu byť spojené s cukrovkou, obličkami alebo s obezitou. Práve tá je dnes najväčším postrachom nielen mladých ľudí. Správnymi raňajkami a snackmi počas dňa tomu ale môžete ľahko predísť.

Prvé jedlo dňa

Určite ste už počuli staré známe: Raňajky sú základ. Možno vás to učili rodičia či starí rodičia, je to tak. Raňajky by mali byť vaším prvým jedlom, a preto by vám mali zabezpečiť dostatočnú energiu na celé dopoludnie. Nesprávne zloženie raňajok vo vás však môže vyvolať opačný efekt a navyše sa v tele usadí iba tuk.

Zdravé tuky alebo neobyčajná kombinácia

To ale neznamená, že tuk sa v raňajkách nemá nachádzať. Správne tuky sa v tele neusádzajú v podobe telesného tuku, ale môžu byť zdrojom energie. Ak ste si mysleli, že energia môže byť ukrytá len v jedle, to ste ešte nevyskúšali kávu s maslom. Pre vás nepredstaviteľná kombinácia? Pre mnohých, ktorí to vyskúšali, ide o plnohodnotnú náhradu raňajok.

Power Coffe, pod ktorou rozumieme kvalitnú kávu vyrábanú z kvalitných bio zŕn, ktorá nie je ani kyslá, ani sladká a je pomaly pražená, nie je žiadnou novinkou na trhu. Mnohí však o nej nepočuli. Aj to, že túto kávu môžete piť aj s maslom a MCT olejom, môže byť pre vás novinka. Pod MCT olejom sa rozumejú ľahko stráviteľné tuky, ktoré vaše telo naštartujú hneď zrána. Musíte si však dávať pozor, ako si také raňajky pripravíte, odporúčam vyskúšať aj proteíny bez laktózy. Správne a kvalitné suroviny, ich kombinácia a dávkovanie vám zaručí aj správny a želaný výsledok. Účinky môžete pozorovať za niekoľko týždňov.

Sám som tieto raňajky zaradil do svojho jedálneho lístka. Maximálne dvakrát do týždňa som si vychutnával Power Coffee s maslom a MCT olejom a chuť na jedlo sa dopoludnia neobjavila. Tieto raňajky preto fungujú nie len ako zdroj energie, ale doslova zapnú aj mozog. Čo to v praxi znamená? Že dokážu aplikovať vaše čiastočné hladovanie a prakticky učia vaše telo lepšie spaľovať tuky. Vy tak po takýchto raňajkách nebudete pociťovať väčší hlad, a preto nesiahnete po nejakých nezdravých snackoch.

Cereálie sú zlé?

To bol dôvod, prečo som sa snažil aj ja zmeniť svoje stravovacie návyky, a začal som pri raňajkách. Práve tam som pociťovala, že tento štart nie je dobrý. Dokonca som si vravel, že moje raňajky predsa nie sú zlé. Veď čo môže byť nesprávne na cereáliách s mliekom. Dokonca obsahovali aj ovocie a to je predsa zdravé. Opak je však pravdou.

Pýtate sa prečo? Dôvod je úplne jednoduchý. Táto forma raňajok, ktorá je tak slávne propagovaná, totiž obsahuje oveľa viac cukru a vášmu telu dodáva viac škodlivých látok, ako si dokážete predstaviť. V niektorých prípadoch môžete svojmu telu úplne zastaviť spaľovanie tukov. A to predsa nechcete. Éčka a chuťové látky, ktoré sú do takýchto cereálií pridávané, vášmu telu len uškodia.

Chlieb pripravovaný mliečnym kvasením

Ďalšími obvyklými raňajkami, ktoré sa u mnohých z vás objavujú na stole, sú rôzne druhy pečiva natreté nátierkou alebo niečím iným. Pečivo je kapitola sama osebe. Možno ste už počuli, že biele pečivo škodí a podobne. Nič nepokazíte, ak si napríklad na raňajky zaobstaráte kváskový chlieb, ktorý obsahuje oveľa menej lepku ako ostatné pečivá. Verte mi, sám som sa presvedčil o pozitívach kváskového pečiva. Najväčšou výhodou tohto chleba je to, že tam nie je pridané nič umelé.

Učme deti správnym stravovacím návykom

Keď som sa dostal ku konceptu powerlogy, až vtedy som pochopil, aké sú vlastne raňajky dôležité. Pre naše deti chceme samozrejme zabezpečiť to isté. Veď návyky, ktoré v nich vytvorím teraz, ich budú sprevádzať po celý život. Preto som sa začal aj ja vzdelávať v tejto oblasti a narazil som na množstvo zaujímavých faktov.

Jedným z nich bola aj skutočnosť, že dnes je stravovanie u detí katastrofálne a môžu za to rodičia. Čas, ktorý im mnohí z nás nevenujeme, sa odráža aj na stravovaní. Strčiť dieťaťu rožok do ruky a hotovo. No práve tento zlozvyk si deti môžu odniesť. Ďalším bodom, s ktorým sa denne u detí stretávame je množstvo cukru, ktoré sa nachádza v potravinách, ktoré konzumujú.

Zdravšie snacky ako keksy či chrumky

Ak ste rodič, určite sa pýtate, čo môžete svojim deťom ponúknuť okrem chrumiek alebo keksíkov. Na trhu existuje forma snackov aj pre úplne malé detičky. Potraviny sú vyrábané z kvalitných bio surovín a vaše dieťa tak prijíma všetko, čo má, a dokonca v zdravšej forme. Na mnohé z týchto snackov pre deti sú používané suroviny ako špaldová múka, ryža, taktiež dochucovadlá ako cejlónská škorica, kakaové bôby, alebo rôzne druhy zeleniny či ovocia. Práve to by malo dieťa prijímať dennodenne. Rodičia na to často zabúdajú a aj to je dôvod, prečo sa v súčasnosti stretávame s obéznymi deťmi.

Treba si naozaj priznať, že málokoho dnes zaujíma, čo do tela vlastne prijímame. Nedostatok času, stres sú faktory, ktoré ovplyvňujú naše nezdravé návyky stravovania. Ak si však nájdete čas, budete starostlivejší a začnete pri zdravších raňajkách či snackoch, výsledky uvidíte za krátky čas. Energia, ktorú budete mať počas dňa, bude prvým pozitívnym účinkom.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s